В Україні вкотре намагаються вирішити проблему “євробляхерів”. 18 лютого депутати Верховної Ради ухвалили в першому читанні зміни до Податкового та Митного кодексів щодо пільгового митного оформлення автомобілів з європейською реєстрацією.
Прийняті парламентом за основу законопроєкти передбачають тимчасове зниження вартості розмитнення авто на іноземній реєстрації, а також суттєво знижують штраф за порушення митних режимів. Автори вважають, що це дозволить поставити на облік всі нерозмитнені авто.
За розмитнення потрібно буде сплатити акциз та 20% ПДВ. За підрахунками профільного комітету Ради, в результаті вартість розмитнення складе до 1000 євро. Крім того, власникам “євроблях” пропонують сплатити 8500 гривень як покарання за невчасне розмитнення. Це набагато менше штрафу 170 тисяч гривень, який передбачений зараз.
Але такі умови діятимуть лише протягом півроку після ухвалення законопроєкту в другому читанні. Якщо ж хтось не вкладеться в цей термін, то змушений буде платити повний штраф і вищу вартість розмитнення.
Верховна Рада в першому читанні прийняла законопроект про нові акцизні ставки на розмитнення автомобілів. Законопроект №4643-д стосується тих автомобілів, які були завезені до 31 грудня 2020 року. Наданий для розмитнення термін становить 180 днів.
У скільки обійдеться «легалізація» автомобіля з Європи, можна порахувати по даній формулі:
Ставка = Ставка (базова) + Vе + Fе.
Ставка (базова) залежить від віку автомобіля:
0-9 років – 0 євро;
10 – 25 євро;
11 – 50 євро;
12 – 75 євро;
13 – 100 євро;
14 – 125 євро;
15 і більше – 150 євро.
Ve – ставка, яка розраховується залежно від робочого об’єму двигуна:
0.25 євро за 1 см3, якщо робочий об’єм двигуна не перевищує 2000 см3;
0.20 євро за 1 см3 при робочому обсязі в діапазоні 2001-3000 см3;
0.25 євро за 1 см3 при робочому обсязі в діапазоні 3001-4000 см3;
0.35 євро за 1 см3 при робочому обсязі в діапазоні 4001-5000 см3;
0.5 євро за 1 см3 при робочому обсязі, перевищує 5000 см3.
Fe – ставка, розмір якої залежить від типу силової установки автомобіля:
0 євро, якщо це бензиновий мотор;
100 євро, якщо це дизельний мотор;
0 євро, якщо це гібридна силова установка (причому неважливо, бензиновий або дизельний мотор лежить в основі гібрида).
Наприклад, акцизний податок на десятирічний Volkswagen Passat c 2.0-літровим дизельним двигуном складе:
25 євро (за 10 років) + 500 євро (за 2000 см3 об’єму двигуна) +100 євро (за власне дизельний мотор) = 625 євро.
Під дію законопроекту потрапляють автомобілі із загальною масою до 3.5 тонн, які відповідають екологічним стандартам «Євро-2».
Щоб законопроект №4643-д вступив в дію, депутати повинні проголосувати за нього в другому читанні, далі він відправиться на підпис Президенту.
Крім того, сьогодні в першому читанні прийняли також законопроект №4644-д. Його суть зводиться до скасування цього ж 180-денний термін штрафів, передбачених статтями 470, 481 і 485 Митного кодексу України (максимальний дорівнює 170 000 грн), і заміна їх штрафом у розмірі 8500 гривень за умови вивезення нерозмитненого автомобіля за кордон (протягом семи календарних днів) або ж розмитнення його в Україні.